Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2011. október 24., hétfő

Fogmosás gyermekkorban

„Nagyon félek mert 12 éves vagyok és 2 fogam lyukas és egy tejfogam rosszul eset ki és egy ki gyökér maradt.Azt mondta a fogorvos hogy ki kell venni de NAGYON FÉLEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fáj?? Válaszát várom! Bogi”





Kedves Bogi,



Bíztatlak, hogy mihamarabb fordulj dokihoz, hogy a lyukas fogaidat időben kezelhesse. Ha várakozol, a probléma nem fog magától megoldódni, csak még mélyebb lesz a lyuk és egyre bonyolultabb kezelni.



Próbáld meg nem előre a rosszat elképzelni, hiszen tapasztalatod még valószínűleg nincsen sok a fogászatról. A hiedelmek, fantáziák sokszor a valóságban nem következnek be, így előre félni és aggódni talán felesleges is.



A mai modern érzéstelenítőkkel a kezelések tökéletesen fájdalommentesek. Megkönnyítheted azonban a magad és a doki dolgát is, ha bátran és bizalommal ülsz be a fogorvosi székbe.



Kívánok neked sok bátorságot és erős önbizalmat!


Dr. Rita





„köszönöm szépen!!!!! és még lenne egy kérdésem ha szabad. az lenne sz hogy milyen fogkéremet használjak???”





Kedves Boglárka,





Én a Sensodyne -re vagy az Elmex -re szavazok. A lényeg egyébként az alapos fogmosáson van, naponta minimum 2 x minimum 2 percig!


Dr. Rita





„én 1 nap 1 szer szoktam de akkor 3,5 percig!! az nagy baj hogy ha reggel nem szoktam mert nincs időm csak egy rágót kapok be!!”





Kedves Boglárka,



Szerintem erre te is tudod a választ…



Próbálj meg esetleg 2 perccel hamarabb felkelni. Ehhez nem is igazán idő kell, hanem tudatosság, egy döntés benned, hogy megadod a fogaidnak ami jár és eldöntöd, hogy reggel is alaposan megtisztítod őket.



Ha eldöntötted, hogy saját fogaid a te felelősséged és fontosak neked annyira hogy miattuk hamarabb felkelj, nem lesz nehéz 2 perccel elöbbre állítani az órát…




Egyébként reggel az ember szája tele van az éjjeli méregtelenítés során kirakódott lepedékkel. Nézd meg egyik reggel a nyelved, és próbáld meg lekaparni ami rajta van… Elég sok trutymi jön le róla. A fogaidon is ilyesmi van…




A reggeli lehelet emellett nem túl kellemes illatú, egy egyszerű fogmosással ezt üdévé teheted.




Szép és erős fogakat!


Dr. Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése