Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2014. július 27., vasárnap

Fogtömés után hideg érzékenység



"Kedves Doktornő, nekem két napja tömték be a fogamat és azóta is érzékeny ha hideget iszom vagy eszem. a fagyira nagyon belehasít, aztán szerencsére elmúlik. Ilyenkor mi a teendő?"

Kedves Olvasó! 

A hideg érzékenység azt jelzi, a fog él, csak a szuvasodás mély volt így a fogorvosnak mélyen ki kellett tisztítania a fogat. A hideg érzékenység fogtömés után aránylag normális jelenség, ha pár napon belül elmúlik. 

Vannak olyan technikák, mikor a hideg érzékenység megelőzhető még mélyebb szuvasodás esetén is, ilyen például az SDR technika alkalmazása, melyet egyre több fogorvos használ. Megdrágítja ugyan a tömést, de mi évek óta használjuk a betegeinknél a rendelőben és elképesztően ritka a tömés utáni fogfájdalom vagy érzékenység. 
Ha nem múlik el a fogérzékenység néhány nap múlva, akkor érdemes ismét felkeresni a fogorvost. Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy a mély fogszuvasodás miatt eltávolított dentin helyére - nagyon vékony rétegben - felépül egy védekező dentinréteg, de ez nagyon nagyon lassan történik meg, hetek, hónapok alatt, s míg ez a folyamat tart, a fog lehet néha érzékenyebb! 

Minden jót kívánok, dr. Pattogató Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése