Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. február 23., hétfő

Adható e érzéstelenítő injekció kismamának?

"Kismamának, szoptatós anyukának adható e lidokain injekció? Nem megy át a placentán (méhlepény)? Nem lesz baja a kisbabának? Vagy a kismamának ki kell bírnia a fájdalmat?"

Reggel a szomszéd kismama kérdezte meg, aggódva, hogy kérhet e injekciót a fogorvostól, ha fogtömést készítenek, aztán bent a rendelőben is jöttek az újabb hasonló fogas kérdések. Ezért ma végre eldöntöttem, hogy elindítom ez a blogot. Ha leírom talán többekhez eljut. Valahogy az az érzésem, hogy sok ember nagyon kevés info alapján választ orvost, vagy kezelést.

Kismamáknál én azt javaslom, hogy rendszeresen, legalább egyszer egy hónapban járjanak el fogtisztításra. Ez nagyon jót tesz, nem fáj és megelőzhetik vele az általában kialakuló ínygyulladást. Ha a terhesség alatt fogászati beavatkozás kell, lehet és szerintem kell is érzéstelenítőt adni, de röntgenezni nem szabad! A Lidokain, Ultracain injekció nem megy át a méhlepényen , nem bántja a kisbabát. Az érzéstelenítő injekcióban levő adrenalin mennyisége kevés. Ennek a mennyiségnek a többszörösét képes termelni egy izgalmi állapotban levő ember, aki fél, hogy fájdalmat fog érezni, azaz többet ártunk, ha nem adunk érzéstelenítőt. A legfontosabb, hogy a kismama és bármely másik páciens biztonságban érezhesse magát orvosa kezében és a kezelés fájdalommentes legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése