Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. május 6., szerda

Foghúzás után...

"Úgy érzem egy kihúzott fogam helyén, mintha benne maradt volna egy kis fog. Mi a teendő ilyen esetben?"

Ilyen esetben mindenképp érdemes röntgenfelvételt készíteni. Fontos az is, hogy friss, vagy régebbi foghúzásról van e szó. Ilyen érzés egyebként előfordul akkor is, ha nem maradt bent foggyökérdarab. Foghúzás után előfordul, hogy a nyelvvel érezhetővé válik a csontperem, ami tűnhet betört foggyökérnek is. Az éles csontperem esetén már begyógyult foghúzás hely esetén is legömbölyíthető a csontfelszínt.
Amennyiben foggyökér maradt bent, az nyelvvel általában nem érezhető, inkább mélyen, a fogágyban található. Általában akkor történik ilyen, ha szám feletti vagy görbült gyökérrel állunk szemben. Törhet a fog akkor is, ha régen gyökérkezelt, rigid fogról van szó. A foghúzás után az orvos mindig leellenőrzi az eltávolított gyökeret, minden része megvan e, nincs e letört darab. Kérdéses esetben röntgenfelvételt készít a sebről, így a csont átvilágításra kerül és kiderül, hogy maradt e bent valami vagy sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése