Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2011. augusztus 26., péntek

Mi a normális fogmosás?

"Kedves Doktornő, Olvastam a honlapját, így úgy döntöttem magam is feltenném kérdésemet. Dominik vagyok, 19 éves. Azért keresem, mert nem tudom hogy valami baj van-e azzal a fogkrémmel amit használok. Jelenleg a Dentalux nevű krémet használom, és nem tudom miért, de az elmúlt években romlásnak indultak a fogaim. Amióta az eszemet tudom mindig jók voltak a fogaim, nem is nagyon törődtem a fogápolással. Utána jött az első tömés és akkor megfogadtam "no akkor elég, a fogmosás az kell". Azóta, azaz évek óta napi 2 alkalommal mostam alaposan fogat, reggel illetve este. Ám hiába az igyekezetem mégis csak az idén vagy 3 fogamat kellett hogy betömjék. Ez különösebben nem zavar, mert meg vagyok elégedve a helyi fogorvos munkájával, a tömések jók, nem fájnak, szóval nincs semmi gond. Úgy gondoltam, hogy azért egy normális ember mégiscsak kevesebbet jár a fogorvoshoz, így magam is elkezdtem egy nap 3 alkalommal fogat mosni. Lehet, hogy most idióta dolgot kérdezek, de nem beszélhetek itt "mániákus fogmosásról", vagy ez még teljesen normális? Tudna esetleg ajánlani valami fogkrémet, amiről úgy véli nagyon jó? Várom válaszát. Előre is köszönöm! Tisztelettel: Dominik"



Kedves Dominik!


Ha úgy érzi, akár minden étkezés után is moshat fogat, a 3 teljesen normális! Ne a magyar átlagot vegye normálisnak, hiszen az országban az évi fogkefe mennyiség csupán 1 db / fő/ év ami nagyon gyenge - inkább ez ami nem normális, nem pedig a 3 szori fogmosás!


Fontos a következőket figyelembe venni:



1. a fogkrém nem a leglényegesebb szempont, a mehanikai tisztítás annál inkább. A fogkrém ha lehet tartalmazzon fluort, (de a homeopáták szerint ez sem kell, lehet hogy igazuk van) és nem legyen benne túlzottan sok dörzsanyag. A lényeg hogy használjon valamilyen fogkrémet a fogmosáskor. Én személy szerint az Elmex és a Sensodyne márkákat kedvelem a legjobban, de lehet hogy Önnek majd más jön be. Érdemes néha megpróbálni más márkát is. Cukor a fogkrémben semmiképp sem legyen, sajnos már ilyet is láttam!



2. a fogkefe legyen közepes vagy puha



3. vízszintesen soha ne dörgölje a fog és az íny határát, mert a fognyakról könnyen ledörzsöli az ínyt. A fogmosás mozdulatai legyenek inkább körkörösek. Van aki a gépi fogkefére esküszik, szerintem az a legjobb benne, hogy 2 perc után jelez, így a szükséges minimum két perc/fogmosási időt könnyebb betartani.



4. Használjon interdentalis fogtisztító eszközöket. A két fog közti területet nehéz fogkefével rendesen megtisztítani. Itt sokszor akár 3-5 fogmosás után is lepedék maradhat, ha csak fogkefével mossa meg. Az interdentális kefe, fogselyem, superfloss erre van kitalálva!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése