Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. november 4., csütörtök

Fémallergia vagy virágpor allergia?

"Kaptam egy dupla koronát a bal alsó 6-7 re. Elõzetes allergia-vizsgálat nem volt (már volt régen is koronám) de az igaz, hogy kb 10 éve nem tudok fülbevalót viselni. Szerdán még érzékeny volt az állkapcsom, gondoltam friss még az élmény. Csütörtöktõl már érzékeny is az alatt lévõ lecsiszolt - nem gyökérkezelt - fogam, kocogásra nem kényelmes, nem oké. Az arcom garatnál ödémás, szemeim alatt vizenyõs táskák. Sajnos 20 éve erõsen virágpor-allergiám van, ezért joggal arra gyanakodtam, de a szokásos gyógyszerek hatására sem múlank a tünetek, és éjjel-nappal nehezen lélegzem. Ma már állandó hõemelkedéssel párosult, és a torkom is kezd fájni.
Nem akarok hipohonder lenni, de nem lehetséges hogy fémallergiám (is) van? Fogtechnikustól tudom hogy nikkel és berílium NINCS a koronámban, de kobelt és króm igen.
A tesztek napokat vesznek igénybe a bõrgyógyászaton, hogy járok jobban, ha addig marad a korona és tünetileg kezelnek - vagy esetleg szedessem le (netán potyára) ? Mik a kockázatok?"

Remélem azóta jobban van, én sajnos nem tudok azonnal válaszolni.

Egy fémallergia megállapításához komplex vizsgálatra van szükség, ez sajnos nem megy e-mailen keresztül. Azt javaslom, amennyiben budapesti, keressen fel egy allergia központot - én a Budai Allergiaközpontot ismerem és bátran ajánlom - ahol erre a kérdésre - szedesse e le a hidat ezekre a tünetekre vagy sem, valószínûleg fognak tudni válaszolni. Az õ javaslatuk általánosságban egyébként az, hogy hidat csak akkor cseréljünk le, ha a teszt pozitív és a szájban is vannak allergiás elváltozások (ha egyik vagy másik hiányzik, akkor nem, vagy erõsen megfontolandó).

Nem jellemzõ egyébként, hogy egy fémallergia ilyen hirtelen tüneteket produkálna, de kivizsgálni mindenképp szükséges. A lecsiszolt fogak érzékenysége inkább talán a csiszolásnak vagy a friss ragasztásnak tudható be, mint az allergiának, ez sok páciensnél elõfordul, egyéb tünetek nélkül is.

"Köszönöm válaszát, ezért referálok. Allergológusnál voltam, õ is azt mondta hogy nem valószínû a fémallergia ily hirtelen "felbukkanása", viszont 150/110 vérnyomással és erõs fulladással muszáj volt otthon maradnom múlt héten. (a számban egyébiránt minden oké, nincs egyéb elváltozás, a fogérzékenység is megszûnt) Tekintve hogy az allergia-tesztem 25 éves - tehát frissnek már nem mondható - ezért valószínûsíthetõ hogy az erõs virágpor-allergiám alakul át asztmává, vagy ilyesmi. sajnos tesztet csak a szezon után csinálhatnak, az pedig nekem október közepe.

Maradnak a gyógyszerek addig is, a fogaim "renoválása" pedig felfüggesztve....sajnos.

Egyébként Miskolcon élek, ezért Budán ritkán járok. :)

Munkájához további sok sikert kívánok, tisztelettel: "

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése