Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. január 19., kedd

Pici lyuk a fogban vagy mély fogszuvasodás

"Én azzal a problémával fordulnék hozzád,hogy pontosan egy hete voltam a fogászaton, egy nagyon kicsi pont szerű szuvasodást talált a fogamon, leápolta ahogy kell,betömte, már az nap is fájt a fogam,úgy véltem ez normális hiszen frissen tömött fog az biztosan fáj mert feszít a tömés, de már egy héttel utána mindig fáj, és aggódom,
kérlek segíts ki tanácsaiddal mi tévő legyek,mi lehet a porbléma?"


Az ünnepek miatt nem tudtam elég gyorsan válaszolni, így lehet hogy azóta már megoldódott a problémád. Én a helyedben mindenképp visszamennék a fogorvoshoz, hiszen elsősorban ő fog tudni segíteni rajtad.

Ami egy pici kis lyuknak tűnik első ránézésre, az lehet, hogy a fog belsejében mélyre terjed, megközelítve az ideget. Ilyenkor a fogorvos gyógyszeres alábélelést helyez a tömés alá és erre teszi rá a végleges tömést. A fehér esztétikus tömések beragasztására mindannyian savas előkészítést kell alkalmazzunk – ez a technikája. Egy mély szuvasodás esetén azonban előfordulhat, hogy az alábélelés ellenére a végleges fehér tömés kialakításakor alkalmazott savazásos technika tovább irritálja a fogat.

Az valóban normális fehér tömések után – még valóban pici szuvasodások esetén is – hogy a tömés után max. egy-két napig érzékeny a fog, hidegre, ráharapásra, de ennek el kell múlnia. Ha a fájdalom nem múlik el, én mindenképp kiszedném a tömést. Ha az eredeti szuvasodás túl mély volt, előfordulhat, hogy a fogat a leggondosabb kezelés ellenére is gyökérkezelni kell. Ezt a fogorvos akkor látja, ha kibontja a fogat, illetve ha röntgent készít a fogról. Sok esetben elegendő azonban pár hétre gyógyszeres tömés behelyezése, amely megnyugtatja az ideget és pár héttel később a végleges tömést ismét meg lehet próbálni elkészíteni.

2 megjegyzés:

  1. Nekem is ez s problémám hogy kaptam proba tömést és érzem hogy még picit érzékeny vasárnap junius 3 án tették be a proba tömést! Mert hogy pici juk van rajta nem kel gyökér kezelni fogorvos mondta! De akkor miért? Érzem hogy még picit érzékeny junius 3 ota? Segitsen valaki nekem köszönöm szépen

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen,

    Egy pici bemeneti nyílás alatt a mélyben akár nagyobb szuvasodás is lehet. Valószínűleg ezért is került bele próbatömés, nem pedig végleges tömés, esetleg a fog állapota a végleges töméshez nem elég stabil.

    Amennyiben az érzékenység szép lassan abbamarad, valószínűleg a végleges töméssel sem lesz gond. Ha az érzékenység nem múlik, esetleg a fájdalom erősödik, mindenképp érdemes visszamenni a rendelőbe, előfordulhat, hogy a fogat gyökérkezelni szükséges.

    Mielőbbi gyógyulást kívánok,
    dr. Pattogató Rita

    VálaszTörlés