Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. november 12., csütörtök

Fogínysorvadás és fogszabályozás

"Egy elég komoly fogínygyulladáson vagyok túl, ami sajnos fogínysorvadással is járt. Ennek következtében a fogaim eltávolodtak egymástól. A gyulladást parodontológus szakorvos már kikezelte, szerencsére egyetlen fogamat sem vesztettem el és nem is akarom. Az lenne a kérdésem, hogy az ínysorvadás miatt eltávolodott fogaimat lehet-e fogszabályzóval rendbe hozni? Eléggé zavarnak így a fogaim, feszélyeznek, de megválni nem akarok tőlük, hiszen még elég fiatal vagyok (31 éves)."

Sajnos én nem értek eléggé a fogszabályozáshoz – bár tanultam, nincs ebben a témában szakvizsgám. Arról viszont több tapasztalatom van, hogy a parodontopáthia (fogínysorvadás) miatt eltávolodott fogak újrarendezésére és stabilizálására a fogszabályozó fogorvosnál valóban találhat megoldást. Több olyan esettel találkoztam a fogszabályozó rendelőben, mikor Önnél jóval idősebb pácienst is kezeltek ezzel a problémával – a legidősebb akire emlékszem 51 éves volt, 3 évig vont fel a fogszabályozó. Volt a fogszabályozó szakorvossal egy 42 éves közös páciensünk is, a fogszabályozás 2,5 évig tartott, majd az esztétikus sínt (esztétikus koronák egymáshoz pontszerűen rögzítve, melyek felhelyezés után helyben tartják, sínezik a fogakat) én készítettem el a páciens számára. Nála ez nem volt elkerülhető, a rágófogak aránylag stabilizálódtak, de a metszők helybetartására ezt a megoldást kellett válasszuk – természetesen csak az után, hogy a fogak egymáshoz való helyzetét a normálishoz közelire sikerült beállítani.

Sokszor előfordul, hogy a fogszabályozó orvossal közösen együtt működünk, egy-egy eset megoldásában. A fogak megfelelő pozicionálása alapvető egy-egy szép esztétikai korrekció kialakításához.

Én azt javaslom, hogy ha a parodontológiai kezelés sikeresnek bizonyult, mindenképp keressen fel egy fogszabályozó szakorvost a további teendők megtervezése végett. Azt nem tudom, hogy "rendbe tudja e hozni", de szükséges lehet a további negatív folyamatok ellensúlyozására. Emellett a parodontológiai kezeléseket is folyamatosan folytatni kell – legalábbis fenntartó kezelés szintjén, hogy a szájhigiene mindig megfelelő legyen és ne indulhasson el újabb gyógyulás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése