Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. november 20., péntek

Gyökérkezelés után, milyen fogpótlás kell?

"Olvastam, hogy van lehetőség csiszolás nélküli fogpótlásra. 10-12 éve letört a felső metszőfogam egy nagyobb része. Még akkor megvolt a gyökérkezelés, de utána nem mentem vissza a pótlásra. Néhány hónapja vettem észre, hogy a megmaradt fogdarab kezd elszíneződni kívülről. Jobban megnézve láttam, hogy belülről is eléggé barna már. Azóta viszont egyre erősebb mértékben színeződött el. Érdeklődnék, hogy ezt lehet-e még orvosolni a fent említett pótlással, vagy már csak csiszolásos megoldás maradt, illetve netán ki is kell majd húzni a fogam?"

Látatlanban nagyon nehéz véleményt mondani, ha egy egyszerű digitális fotót küld, akkor ha nem is tudok részletes tervet küldeni, de nagyobb bizonyossággal tudok válaszolni.
A csiszolás nélküli fogpótlásokat elsősorban kisebb foghiányok, főleg kisörlő fogak hiányának pótlására fejlesztették ki. Azaz nem elsősorban a front zónában, hanem inkább az oldalsó fogak területén. A front zónában ennél általában kényesebb és finomabb anyagra van szükség (porcelán leplezésű fémvázas, vagy fémmentes koronára) a megfelelő esztétikai hatás elérése érdekében. Ha egy fog letört, gyökérkezelt és elszíneződött, a legtöbb esetben csapos fogfelépítésre és koronázásra van szükség. Fogeltávolításra csak nagyon végső esetben kerül sor, ha a fog koronai része betört vagy szuvasodott a csontfelszín alá, esetleg a gyökér a csontfelszín alatt vagy keresztben eltörött. Ezt csak szájvizsgálat és röntgenfelvétel alapján tudja a fogorvos megválaszolni Önnek.
Mindenesetre a csiszolás nélküli fogpótlások esetén a foghiányt határoló fogak nagyban épek, míg az Ön által küldött leírásban valószínűleg komolyabb felépítésre van szükség, így elképzelhető, hogy ez a megoldás az Ön esetében nem kivitelezhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése