Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. november 13., péntek

A kellemetlen lehelet esetleges okairól

"Kellemetlen lehelletem miatt már elég sok problémám van. A fogorvos szerint semmi probléma a fogaimmal, egészségesek. Hallottam, hogy ilyenkor valamilyen belső szervi problémák is okozhatnak ilyen mellékhatást, bár ezügyben még nem voltam vizsgálaton. A következő címen, egy 'csodaszert' találtam: http://www.frisslehelet.hu/lepes.html Azt szeretném kérdezni, hogy Ön tud valamit, vagy hallott már valamit erről a csomagról, és hogy valóban használ-e?Válaszát előre is köszönöm!"

Sajnos nem ismerem a „csodaszert” így nem tudok véleményt mondani róla. A fogak egészsége egy dolog, a kellemetlen leheletet a legtöbb esetben az íny gyulladása okozza. Ennek karbantartására a rendszeres szájhigiéniai kezelés javasolt. A fogkövek, lepedék eltávolítása után ugyanis a kellemetlen lehelet a legtöbb esetben elmúlik. Bármilyen öblögetőről legyen szó, ezek csak abban az esetben hatásosak, amennyiben az alapvető probléma megoldott. Bizonyos esetekben, súlyos ínygyulladás szájhigiéniai kezelése mellett mi is ajánlunk a rendelőben szájöblögetőt általában clorhexidin tartalommal, mely a gyulladás csökkentésében segít, de ez önmagában nem lenne elegendő, ha csak az ínnyel, fogakkal kapcsolatos kezelések helyett alkalmaznánk ezt.

Ha a fogak is egészségesek (a kellemetlen lehetel eredhet szuvas fogakból is) az íny is rendben van, (rózsaszínű, feszes, nem vérzik fogmosáskor stb.) és még mindig érződik a kellemetlen lehelet, akkor valóban érdemes belgyógyászhoz, endokrinológushoz fordulni kivizsgálás végett. Ennek a területnek már nem vagyok szakértője, de ilyen esetben a legtöbbször nyelőcső záródási problémát állapítanak meg, sajnos a kezeléséről nincsen információm, de egészen biztosan van erre megfelelő módszer vagy gyógyszer.

1 megjegyzés:

  1. nem csodaszer, hanem a halitózis ellenszere: tetrobreath. Dr. Harold Katz a feltaláló, fogorvos és teljesen tudományos alapon működik.
    Üdv A lehelet szakértője

    VálaszTörlés