Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. március 9., kedd

Fogfelépítés a rendelőben

"Korona miatt lecsiszolt fogam felépíthető lenne-e valamilyen formában?
Illetve ilyen felépített foghoz rögzíthető szalagos fogpótlás?"

Bár minden elképzelhető, de egy koronához lecsiszolt fog direkt felépítése a rendelőben hosszú távon és megfelelően esztétikusan szerintem nem működik. A lecsiszolt fog már nem tartalmaz zománcot, elsősorban dentinanyagból áll a fogcsonk felülete. Az esztétikus tömőanyagok, amelyekkel tömést vagy direkt restaurációkat lehet készíteni, egy savazásos procedúra után kémiailag rögzülnek a foghoz. E kémiai rögzítés elsősorban zománcfelszínt kíván meg, a dentinanyaghoz nem köt olyan jól.

Másik részről, a lecsiszolt fogra egy koronát a fogtechnikus készít el művészi ügyességgel, porcelánból építi fel a fogat rétegenként a vázra, így ér el végül mind színben mind formában természetes hatású fogat. A fogorvosi rendelőben ehhez nagyon nagy mennyiségű időre lenne szükség és nem is feltétlen kapnánk ugyanazt az eredményt.

Optimális esetben tehát egy lecsiszolt fogról lenyomatot kell venni, mely lenyomat alapján a fogtechnikus készíti el a megfelelő fogkoronát. Egyébként a csiszolás sem mindegy, ha például hagyományos módon lecsiszolt fogról van szó, melynél a korona határa elmosódott és az íny alatt végződik, úgy a direkt restaurációról a rendelőben szó sem lehet, mivel korrekt záródást ebben az esetben végképp nem lehet elérni.

Sajnos nem értem mit ért szalagos fogpótlás alatt, így nem tudom, hogy erre mit válaszoljak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése