Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. március 17., szerda

Fogmosási szokások, fogínyvisszahúzódás

"Egy érdekes problémával szeretnék önhöz fordulni. Húsz éves vagyok, és úgy néz ki mintha fogínysorvadásom lenne... Voltam a fogorvosomnál, aki azt mondta a korom miatt ez csak úgy lehetséges hogy túl erősen mostam a fogaimat.Szabályosan lesíkáltam az ínyt a fogamról.. Mivel azonban félévente elmegyek megnézetni a fogaimat, hogy minden rendben van-e és csak most derült fény erre a problémára, én kételkedem. Mivel az elmúlt fél évben nem változtak a fogmosási szokásaim, és szerintem nem is mosom eltérően mint ahogyan mások szokták.

Nem vérzik, és nem is gyulladt. Fájni is csak azért fáj mert érzékeny. Mellette szól a fogorvosi elméletnek, hogy jobb kezes vagyok és ez a probléma főleg jobb oldalon jelentkezik.(alul és fölül is) Egyszerűen csak elkezdett visszahúzódni az ínyem, és félek attól hogy ez tovább folytatódik. Kérdésem az lenne, hogy okozhat-e ilyen jellegű problémát valamiylen vitamin hiány, vagy esetleg állhat-e más betegség ennek a hátterében. Illetve hogy tehetek-e még valamit annak érdekében-a balkezes fogmosáson kívül- hogy megállítsam ezt a folyamatot."

A csontos fogágy pusztulásának meglétéről vagy hiányáról a legbiztosabb diagnózist a panoráma röntgenfelvétel ad. Ezen látható pontosan, hogy hol áll a csont felszíne az egyes fogak körül.

Ha már 20 évesen jelentkezne egy ilyen komoly fogágyprobléma azt a fogorvos röntgen nélkül is látta volna. Én is inkább fogmosási szokásra tippelnék, de ha Önt ez megnyugtatja, kérjen röntgenfelvételt.

A fognyakról valóban nagyon ügyesen el lehet távolítani a fogzománcot és az ínyt, ha kitartóan vízszintesen súroljuk a fogakat a körkörös technika helyett. Ehhez nem kellett az elmúlt fél évben szokást változtatnia, ez egy hosszú folyamat, szép lassan folyamatosan történik, az apró változásokat az ember nem veszi észre, hirtelen azonban feltűnik, hogy valami megváltozott.

Hosszú távon ajánlatos, hogy a fogait ne vízszintesen súrolja, hanem a fogkefével körbe körbe masszírozza, illetve a fog nyakánál a rágófelszín felé söprögető mozdulatokkal tisztítsa a fogakat. Érdemes közepes sörtéjű fogkefét venni, a kemény fogkefével az erős súrolás hamar hasonló tünetekhez vezet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése