Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. március 20., szombat

Foghúzás utáni foghely fájdalma

"1 éve kezdődtek a panaszaim, az állkapcsom fájt, 2 hónap után, mivel nem múlott,elmentem fogorvoshoz... Kiderült,hogy szükséges a gyökérkezelés. A fog nagyon begyulladt. 2 hónapig nyitva volt, állandóan tisztult. Elkezdett az ínyem is égni. A tömés után panaszos maradt, fájt, így resectiora került a sor. Ezután is megmaradtak a fennálló panaszok, ... így kihuzattam (izületi panaszaim is voltak) A fogat otthon megvizsgáltam és gyökértömés fölé kaptam egy talán antibiotikumos ideiglenes tömést. Erre rátömte az orvos a véglegest... Húzás 2 hónapja történt és a panaszaim nem múlottak el. A fog helye azóta is ég. Mit javasolna a doktornő?"

A gyökérkezelés és a rezekció az utolsó próbálkozások a fogeltávolítás elött, természetes, hogy az orvos megtesz mindent, ha lát esélyt a fog megtartására. A gyökérkezelések prognózisa nagyban függ a fertőzés mértékétől, a fertőzés fennállásának idejétől, a gyulladás kiterjedtségétől a gyökércsúcson, a csonthártyában. Függ még a fog gyökércsatornáinak szerkezetétől, feltárhatóságától, a fog anatómiai viszonyaitól. Függ továbbá a páciens általános egészségi állapotától, immunrendszerétől is.

Egy fogeltávolítás után ha a fájdalom egy-két nap alatt nem csökken, mindenképp vissza kell menni az orvoshoz. Egy gyulladt fog eltávolítása esetén ez gyakrabban előfordulhat. A fog helyén a foghúzás után egy vérdugónak kell kialakulnia, mely lezárja a sebet, majd ebből indul ki a foghely feltelődése csonttal. Ha e vérdugó nem alakul ki, a sebet érzéstelenítésben át kell tisztítani és új vérdugót kell létrehozni.

A fertőzött fog felől a foggyökér hártya, majd a csonthártya is gyulladtá érzékennyé válik, a fog eltávolítása után ez lassan gyógyul. Ilyen esetekben a legtöbbször antibiotikum adására is szükség lehet. Szükség lehet ezen kívül a foghely megröntgenezésére, mely annak eldöntését segíti, maradt e esetleg fogdarab a sebhelyben ami fenntartja a gyulladást, melyet ez esetben érzéstelenítésben az orvos eltávolít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése