Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. március 2., kedd

Fogínysorvadás megelőzése

"Ma hallottam egy olyan információt, hogy a fogkő-eltávolításkifejezetten káros, és fogínysorvadáshoz vezethet...(egy közeli ismerősömnek mondta fogorvos!! ezért bizonytalanodtam el..)( A fogkő-eltávolítás és a professzionális fogtisztítás ugyanaz?)
Az interneten utánanéztem, de mint ahogy gondoltam az ellenkezőjét olvastam, például hogy a fogínysorvadás megelőzésére szolgál. Most nem tudom, mit gondoljak.
El lehet végezni ezt a beavatkozást kevésbé drasztikusan? Nekem egy-két a fognyakam nagyon érzékeny, talán az ínyem feljebb húzódhatott, néha fogmosáskor is nagyon belenyilal, ezért félek, hogy nem bírnám a professzionális fogtisztítást."

Remélhetően csak félreértettek valamilyen információt, nehéz ugyanis elképzelnem, hogy egy fogorvos szerint káros a fogkőeltávolítás. Én is csak az ellenkezőjét állíthatom és ebben a témában rengeteg infót talál a weboldalon és a blogon egyaránt.

A fogkőeltávolítást a modern fogászati rendelőkben ultrahangos fogkőeltávolító készülékkel végzik, ez finoman elporlasztja a fogköveket. Valóban okozhat érzékenységet bizonyos esetekben, de ez nem általános. Elsősorban akkor érzékenyek a fogak, ha a fognyakról az íny visszahúzódott (pl. a fogkő miatt) és előjön a fog nyaka, mely jóval érzékenyebb terület, mint a normál koronai rész. Ilyen esetben is ajánlott a fogkőleszedés a további problémák megelőzése érdekében. Túlérzékeny esetben a fogorvostól érzéstelenítő is kérhető.

A professzionális fogtisztítás egy komplex tevékenység, ebben benne van az ultrahangos fogkőlevétel a fogak, fogközök polírozása (pl. Air-Brush sópolírozás) szájápolási tanácsok, konkrét tanácsok a dentalhigiénikus szakembertől vagy a fogorvostól. A fogak és fogíny egészségének védelme érdekében félévente javasolt.

Én azt javaslom, hogy ne higgyen egy-egy ember, vagy szakember véleményének, sem nekem, sem egy ellenkező állításnak, hanem járjon minél több helyen utána, így hozhat a maga és a fogai számára felelősségteljesen megfelelő döntést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése